dinsdag 23 januari 2024

state of being, 23 januari 2024


de maandagmorgend mollie naar school gechauffeerd. die vreselyke eerste dag van de week wil ik dit wel doen.
    is heden, sinds nieuwjaar, die middelbare school in de kâsteelstraat, dus op het zuid.
    blyft toch een mooie buurt, toch zeker vergeleken by het rotte faboert waar ik vandààg woon...
    heel even binnengesprongen in café den hopper, was natuurlyk nog gesloten zo vroeg op de dag (20 na 8 smorgens), maar de hollander-paul, die met dat café één is sinds 1992, wilde toch wél voor my een uitzondering vergen, middels een frisse koffi en een croissant.
    het regende...
    ook enige bankverrichtingen, nu ik daar toch in de buurt was...

de rest van de dag droeg ik van dit vroege waken evenwel een zekere kater op myn rug en schouders, ik was de nacht tevoren pas om vier uur gaan slapen. geregeld een stevige power-nap weten op te brengen, maar toch bleef myn gevoelsleven, en zelfs ook myn fysiek, enigszins bedrukt, in wezen; zéér lichtjes somber, enigszins landerig; huiswerk voor my uit schuivende, bepaalde telephoons niet kunnende plegen.
    howel toch wél vooruitgang geboekt in de sherlock holmes-arbeid (een boek met commentaren over twee verhalen van holmes: "the speckled band" en "the sussex vampire".)

Geen opmerkingen: