maandag 29 januari 2024

state of being, 29 januari 2024


in de vroege morgen sms'te ik naar luv of ze niet naar haar slaapkamer kon komen (ik hoorde haar beneden in huis, stofzuigen en de vaat doen.) er kwam geen antwoord en ik viel weêr in slaap. nadien kwamen wy erachter, dat myn bericht met een halfuur vertraging tot by haar kwam. ik kreeg zelf, maar dan een halfuur later, bericht van luv, zeggende: "komaan dan, waar blyf je?" eens ik dit te lezen kreeg, was zy weêr naar brugge, rocco james conan daar gaan ophalen. een tragisch gemiste date op zondag-ochtend, hoe erg...
    rond het middag uur vooral bezig geweest met de programmatie van de dinsdagclub op verplaatsing in fort wommelgem, vrydag de eerste maart. ziet er goed uit, gaat totàle rock&roll worden...
    in de latere namiddag met de wagen naar brasschaat, naar de stulp waar goldface en suzy verdwylen ("verdwylen" in de zin van "to dwell", "wonen".) daar was ik nooit eerder geweest. het was een tezamenkomen na de storm, voor de eerste keer dat we mekaâr zagen na flink wat turbulentie. ik ging ze daar van wat spullen verlossen; een stel ventilatoren, een verdwaald statief... het weêr was mild, de koffi zwart...
    savonds met de projector, dus met groot beeld op de witte woonkamer-muur, voor het eerst sinds zéér lang nog eens met luv en de beide kinderen naar een film gekeken, byzonderlyk dé classic "titanic". die had ik nog maar één keer gezien, namelyk in het jaar toen die uitkwam, 1997 - wat? mooi 27 jaar geleden???
    dus toén was ik een snotaap van 26... toén ergerde ik my aan de kitsch, en aan de "dingen die niet kunnen". daar had ik vandaag totààl geen last van, die kitsch is net goed en die beelden zyn mooi, en uiterààrd zyn dat allemaal dingen die niet kunnen... vandaag alleen lastig dat rocco maar nog in het vyfde kwadraat daarvan mollie àldoor door de film heen praten... ze praten er zo hard overheen, dat de film zelf byna geen belang meer schynt te hebben - eender groot scherm or not...

Geen opmerkingen: