zondag 24 maart 2024

state of being, 25 maart 2024


brugge was een toffe gig... toffe zaal, aangename mensen... naar de normen van de dinsdagclub best rustig, maar meêgaand, en de vele brugse acts waren best geflipt...
    onderweg terug naar huis had ik daniel zonder de leeuwen met my meê, die ons honderduit vertelde over zyn fiets-club met erwin invisible. na aankomst om drie uur snachts alsnog de spullen gaan terugbrengen naar het clubhuis - neen, dat zat er niet meer in.
    toch kon ik alsmaar niet gaan slapen. nog tot voorby myn normale slaapmoment (vier uur snachts) de nieuwsberichten gevolgd over die bataclaneske aanslagen in moskou. het rare is inderdaad wel dat daar nergens politie was. je kan in moskou geen wit blad papier één minuut in de lucht steken, of je wordt opgepakt - maar wél kan je een halfuurlang in zo'n shopping mall in het rond schieten?
    goed geslapen, al zyn het rare tyden, dat merk ik wel aan myn dromen.
    de volgende dag, zondag, hing ik in touwen. twee powernaps: één in de namiddag en één om tien uur savonds - die tweede was grandioos...
    de kinderen en luv waren in de namiddag naar een musical gaan kyken. je denkt dan wel: "was je beter niet voor the sake of being together, met ze meê geweest?" evenwel: zelf zyzélf wisten me nadien te melden dat ie wat te lang duurde - hossana, aldus, dat ik daar niet by was!...
    ik kan sowieso niet tegen langdurig zitten, ook niet als het toneelstuk erg goed is.
    vrydag die voorstelling met diane; toen lasten-ik na 65 minuten een pauze in, zelfs al wist ik dat we nog maar 15 minuten te spelen hadden (ook wel met oog op de bar natuurlyk...)
    het is wel allemaal een kwestie van stevig doorhakken. aftasten en rondzoeken naar plaatsen om voet aan de grond te krygen. de ene keer met winst maar de andere keer met verlies. rotterdam was goed, wommelgem was van sfeer goed maar financieel quasi waardeloos en brugge van hetzelfde. toch is de eindbalans briljant: dat die club op één week tyd in rotterdam staat en in brugge - dat is op zich reeds een volstrekt wapenfeit...

Geen opmerkingen: