zaterdag 4 juli 2015

state of being, 4 juli 2015




zelf ben ik wel fan van extreme temperaturen, namelyk omdat alle rest daarby aan belang inboet. "we gaan wel failliet - maar nu is het even héél erg warm." de kinderen slapen echter onrustig, op het ogenblik... dat wel...
    rond elf uur uit de veren gekomen. in principe nog wel willende blyven liggen, maar de huisvader in my niet te versmoren zynde; door de lachende en ook wenende stemgeluiden beneden in huis en in den hof.
   om kwart na één smiddags een vergadering met dave van gestel en steven van gool op het damplein, waar we in october immers een versie organiseren van het "seef-leeft"-festival, maar dan in een spiegeltent. dit tezamenzyn was ongemeen gezellig, niet op alle maar wel op sommige terrasjes kan ik zelfs genieten van voorbyscheurende uitlaatgassen, als ware die iets dionysisch...
    dave van gestel ging als tiener naar een meisjesschool, die, vertelden-'ie, nog maar nét een "gemengd" beleid voerde; zodat hy toen één van de zeventien tienerjongens was tussen zestienhonderd tienermeisjes. die droegen voor hem zyn boekentas, vulden zyn agenda in, gingen mekaâr te lyf voor hem. "ja, dave... maar: da's nu wel allemaal erg lang geleden..."
    om drie uur smiddags gaan zwemmen - met rocco en mollie, doch ook met luv, die ik, in onze nu tienjarige relatie, nog maar een handjevol keren in badpak zag. ondergetekende heeft wel een strakke vriendin nog altyd, ik zie haar nog steeds erg gemakkelyk "voor de eerste keer"...
    om zes uur een halfuurtje naar de sinksenfoor; die kermis nu eenmaal erg dichtby zynde, en een mens zich nooit vervelende om zyn kinderen gelukkig te zien. al ben ik, toch wel uit een soort van creatieve verveling, terwyl zy gingen eendjes-vissen, een spookkasteel naar binnen gewandeld; het plan nu opgevat hebbende, o bloggers, om over de komende halve maand verspreid, àlle spookkastelen aan te doen.
    deze was erg mager, alleen de eerste paar gangen waren fenomenaal duister, dat had wel suspens.
    om zeven uur de repetitie by elckerlyc afgebeld; wat niet meêvalt, je moet dan twaalf mensen verwittigen, van wie de ene niet kan sms'en en de andere zelfs niet kan bellen. reden afgelasting: stilstaande file ter hoogte van zoersel, herentals én bercht - oorzaak: gebarsten wegdek.
    pas later vernam ik dat die file zich enkel voordeed op de terugweg; als ik dit had geweten, hadden we wél gerepeteerd.
    doki...

1 opmerking:

Erik zei

"ik zie haar nog steeds erg gemakkelyk "voor de eerste keer"

Dat vind ik nu eens heel schoon.

Dat is, tja, dat is het, he :-)