dinsdag 18 oktober 2016

state of being, 18 oktober 2016


onderhand zal ik toch tot by de de coiffeur moeten zien te geraken, het moment is aangebroken waarop dat lange, oude, vette, kriebelige kamelenhaar en die duffe, lelyke, onverzorgde nep-snor my beknellen, namelyk met een voos, anti-dynamisch gevoelen, plus het gevoelen van erg onaantrekkelyk te zyn daar nog by. al ben ik waarachtig griep-achtig bovendien, zelfs heb ik my, aangekomen te kasterlee daarstraks, langs een apotheker begeven, voor een serie dafalgans. ik zag nooit eêr zo'n innemende apotheekster, die daarenboven, onder haar korte, stoffen witte jas, gekleed was als voor een byna verboden avondfeest, zo leek het.
    ik wou byna hardop zeggen:"sorry dat myn haar zo voos langs myn gezicht hangt. normaal zie ik er iéts beter uit."
    in plaats daarvan dan maar twee van die dafalgans ter plekke tot my genomen, zonder slok water.
    desondanks, want dat zal jullie benieuwen, draait de vitalski-fabriek, want het is een fabriek, op volle toeren, zoals altyd. overdag, zoals jullie hierboven reeds mochten waarnemen, intens discussiëren over het musical-project van guido belcanto; vorige week waren hy en kik overeengekomen over een storyboard doch vandaag was het zaak om de kosten daarvan te verdedigen by de producent, kris eelen van garifuna. dat alles zynde één ding. vanavond dan weêr, en wel mooi tot drie uur snachts, over myn toneel-thriller voorovergebogen gezeten, dewelken-ik van de zomer in mekaâr had geschreven voor nele bauwens en ann tuts. aanstaande donderdag komen den tim en den tam langs, welke gebroêrs respectievelyk techniek en decor, en kôstumering voor rekening zullen nemen; het ingewikkelde gesprek daaromtrent, ben ik vannacht aldus aan het voorbereiden geweest, met overzichtelyke plannetjes en inzichtelyk tekenwerk.
    subiet myn kopje leggen. zal deugd doen.
    een tydje geleden heb ik my, in een delhaize, een dvd aangeschaft geheten "batman versus superman" - om pas daarna, by het thuiskomen, te beseffen: wy hebben geen dvd-speler meer in huis. althans, geen dvd-speler van het soort dat ik aankan. wel een spartaans meubel dat doet denken aan het midden van de jaren negentig. ga ik die film dan nooit zien? jammer...

6 opmerkingen:

Lies zei

kan je hem niet laten draaien op je laptop? Daar dient dat uitschuifbaar ding aan de zijkant voor, dat is niet om een bordje op te zetten om je nootjes in te leggen.

Uwes zei

kan je hem niet laten draaien op je laptop? "
Daar dient dat uitschuifbaar ding aan de zijkant voor,
dat is niet om een bordje op te zetten om je nootjes in te leggen."

Da ga sowieso nie gaan

Op 'n bordje met 'n gat
vanonder. Geen superman
die dat wegtoveren kan

De dvd heeft de tijd niet mee

Zoals met alle elektrieken;
alsmaar rapper van tong en geest
sinds kronieken & manifesten
der Oude Grieken. Wanneer de vaart
der technieken in zo-een-haast wordt
voortgezet, schalt muziek en beeld
aanstonds middels implantaten vanuit
de eigen door-de-romp-gedragen-kop

Snelheid ter voorkoming van stilte
en sluimerende verveling, 't houdt nooit op

De moderne mens meer dan ooit een trekpop.
In weigering trok ik zjuust de stekker uit m'n piet!

Uwes

Lies zei

En steeds weer geniet ik met volle teugen van woorden die gebruikt worden op een manier die doet denken aan een frisse waterval in een droge woestijn. ...eigenlijk staat er geen gaatje meer in een dvd-lezer,maar een topje en een oog.

Uwes zei

Inzake "de dvd heeft de tijd niet mee".

"Eigenlijk staat er geen gaatje meer
in een dvd-lezer,maar een topje en een oog."

Een topje en een oog. Vooruit, vertel

Sinds ik begon met orale bevrediging
des vrouws kijkt menig topje (ter hoogte
van de aansnit des vulva's middels hechting
aan de onderbuik) mij verwachtingsvol aan

Iedere keer -wanneer- ik mij naar de bewuste
zone begeef. Niet dat 'k daar bij-voortduring
naar streef. Soms gaan dingen nu eenmaal zó

Door aanmoediging met de kwispelende tong
(kom aan jong) evolueert de droge woestijn
binnen "no time" in een zompig vochtrijk biotoop

Een gaatje en een topje in 't oog, Dante, zelfs
Anaïs Nin kan wel inpakken, Uwes herschrijft de
sensuele letteren. Opdat het grauwe-nu na ontvlammen
mag uitbarsten in de hoogdravende galop der orgastisch

Imploderen. Na ontdekking nimmer meer af te leren ...

Uwes

L. zei

Een zekere H. Brusselmans uit Gent beschrijft het beleven der liefde als met een botte ploeg op een zompige akker vol stenen, geploeg. Uwes daarentegen laat woorden neerdalen, een zijdezachte veer op gewillige vrouwenhuid.

Uwes zei

En roken boeit mij ook niet.

Zo weerklinken er wel meer tonen
in verschillen tussen heren onderling.

Zijdezacht en vrouwenhuid. Een zuchtend
"ja ...", den globe behoudt hoop voor degene
die het ziet. De bloem des vrouws ontloopt ge niet.

Wars van religie ontspruit goddelijk geloof in schoons.

Uwes