dinsdag 9 mei 2017

4/14 - - heeft atkinson zyn gezicht verbrand?


de britse critici schreeuwden voorspelbaar genoeg moord en brand in hun recensies, maar de gewone mensen waren vol lof over atkinson in de rol van maigret. het onvermogen om in atkinson niemand anders meer te kunnen zien dan mr bean, is allicht meer een handicap van het publiek dan van de acteur. zelf vergat ik mister bean en aanverwanten ogenblikkelyk, en dit tot myn grote schok. ik zag wel degelyk inspecteur maigret voor myn neus staan.
    misschien helpt het dat ik geen engelsman ben?
    het heeft ook veel met regie te maken. in "sprakeloos" ziet stany crets er zo héél erg geschminkt uit, dat ik minder de mens jan die hy moest voorstellen, dan de acteur die we nog niet zolang geleên tegenkwamen op reklaâmborden voor b-post; daartegenover vergat ik in "d'ardennen" meteen dat ik naar peter vanden begin aan het kyken was, toen die 100% geloofwaardig de baas van een carwash portretteerde...
    een grappig ding: rowan atkinson speelde, toen hy nog totaal onbekend was, een kleine rol in "never say never again", naast sean connery als james bond - toén vond niemand hem daar misplaatst, vandààg is het niet meer om aan te zien (zie: afterLink, hieronder...)

Geen opmerkingen: