dinsdag 12 februari 2019

state of being, 12 februari 2019


gelukkig mocht ik rond middernacht even naar de apotheker; daarzonder zou ik van de gehele dag geen halve minuut zyn buitengekomen - en dat ware jammer, lezers, doordat het op zo'n mooie, indringende manier blykt bezig te zyn met winteren; koud, maar niet érg koud, en wel goed droog... meditatieve mist, rustige maar naarstige mensen komen uit hun gevels tevoorschyn, met dozen op hun armen, yverig op weg naar ronkend geparkeerd staand verkeer...
    het is goed dat die spacecake nu helemaal op is, want: nu weet ik weêr waarom ik, nu al gedurende een jaar of twaalf, helemaal hardcore ben: geen ene druppel alcohol, nul koffie, nul tabacco, nul wat dan ook - alleen cola zero, jammer eigenlyk, die thee-obsessie van helemaal in het begin was nog het beste - het ding is immers dat ik, wat heet, met een zekere "verslavingsnatuur" ben geboren, gegrondvest in myn neiging tot overdryving meer in het algemeen. dus zoveel cake als erin huis ware geweest, zoveel dagen zou ik met m'n twee voeten in myn integere slaapzak zyn gebleven...
    ik leef eigenlyk veels te ingewikkeld; gewoon bezig zyn met, in alle eenzaamheid, dit schryven, aan deze dingen, die echtwaar liefst helemaal niemand leest, maar wél met een goed muziekje op de achtergrond, dit is voor my eenvoudigweg het grootste paradys op de wereldbol - en dat kost niks, dat vergt niks; het is de totàle eenvoud.
    maar - oké... heb ik my dus twee kinders laten aangenaaid worden...
     pfieuww - maakt 't toch iétsje complexer...
     gelukkig lachen we enorm veel - nooit gedacht dat ik ooit, qua humor, op zo'nzelfde golflengte zou kunnen zitten met een achtjarige en zelfs een zesjarige... mollie wel ook morbide humor, vandaag verzon ze dit verhaaltje:"stel je voor, papa; iemand die op sterven ligt, en ze komen naar hem toe; en dan zijn de laatste woorden die hy te horen krygt voordat hy doodgaat:"meneer - je bent jarig!..."





2 opmerkingen:

granny M zei

quote:
maar - oké ... heb ik mij dus twee kinders laten aangenaaid worden ...

Zo'n grove opmerking had ik van jou nooit verwacht, Vital !

Autisme Storm zei

Veel succes met jullie informatieve blog. Kijk gerust ook eens naar mijn blog over gedichten en mijmeringen uit het dagelijks leven en voeg hem toe tot je favorieten: https://autismestorm.home.blog/