maandag 27 april 2020

dreamer



ik las wel eens ergens, in een wetenschappelyk boek, dat het onmogelyk zou zyn om in dromen werkelyk te "lezen", wat in de praktyk soms wel 'ns bevestigd wordt - maar toch làng niet altyd. vannacht een zeer charmant iets: ik droomde dat er een hoop prille vyftigers een feestje hadden in een grote, zonnige tuin, maar dat ikzelf nog in de woonkamer achter was, om spullen te verzamelen. van een dame uit het gezelschap vond ik op tafel haar dromendagboek. dus: ik droomde, dat ik iemands droom-notities aan het lezen was! de nota's waren erg pictographisch; wel met woorden ook, maar tussendoor bvb een getekend hondje ipv de letters h.o.n.d.; dus veel tekeningetjes. ik legden-het boek weêr weg, klaar om het gezelschap te volgen naar de tuin - maar toen dacht ik:"hu, waarom leg ik die notities zo vlug weg, dit is toch razend interessant?" maar toen ik het boek dan opnief inkeek, snapte-ik het weêr: je kon hier nét geen touw aan vastknopen; je begreep van deze aantekeningen wel gevoelsmatig de bedoeling, maar je kon nergens echt aanduiden waar het over ging.
    later of vroeger in de nacht, had ik een droom dat ik een optreden had in een stadspark, met oa bert lezy.

Geen opmerkingen: