vrijdag 27 augustus 2021

state of being, 27 aûgustus 2021


een zeer slechte nacht achter de rug. tot zeer laat in het gesternte in antwerpengrad aan m'n schryfmachine voorovergebogen gezeten, waarom toch eigenlyk. toen ik daarna, verfomfaaid, dan toch weêr naar m'n gezin aan het terugryden was, begon ik ongeveer te hyperventileren, niks minder. zodat het alleen nog dankzy een nadrukkelyke, gespannen concentratie kon gebeuren, dewelken-ik moest opbrengen, dat ik toch aldoor nog een geschikte afstand vermocht te eerbiedigen tegenover andere, passerende wagens, voornamelyk camions, die ridders in de nacht...
    de financiële besognes, d.w.z. de dreiging dat ik nu aanstonds, onverwacht, als een zuivere pestery, myn corona-gestuurde steunfondsen ga moeten terugbetalen, terwyl ik daar natuurlyk totaal niet meer over beschik, hebben op myn anders zo goedlachse humeur een volstrekt verlammend effect - maar: toch wil ik my daar nu écht niet door laten kisten, en vind ik vooral dat jullie, vele, geëerde lezers en mooie lezeressen, veel beter verdienen dan een overdosis aan geëmmer dààrover. al is het natuurlyk ook een feit dat ik verder totaal niks meêmaak, al jarenlang...
    snachts in de caravan ben ik op den duur by luv moeten gaan liggen - extreem uitzonderlyk; wy slapen nooit tezamen, volgens luv omdat ik te hard wroet, maar volgens myzelf omdat luv te hard snurkt; doch nu restte my geen keuze, vanwege die malaria-muggen in huis (zie: rubriek "pech en geluk", 27/8/2021). en daar, in luv haar slaaphok, heb ik dan toch tot een uur of elf kunnen voortrusten.
    in de middag gelezen in zes boekjes door mekaâr, onder meer in het stripverhaal "calvin wax"; uit de spin-off van XIII; die spin-off is veel beter dan XIII zelf, niet moeilyk. net zoals XIII zelf komen er goed veel tankstations, snipers en ku kluks kans in langs, maar dan mylen beter getekend en niet die overdoses suffe uitleg-tekst...
    die uitstap naar het schoolgebouw was ook niet slecht, voornamelyk doordat, godlof, myn collega's en ook de directie, en iederéén anders daar, van een zeer tof hout gesneden is. zo'n hard vooruit werkende gemeenschap is toch echt wel iets moois, éigenlyk is dit zelfs zuiver ontroerend...
    dus ben ik, alles byeen, toch best wel klaar om nog 'ns van houding te veranderen... het is een geluk, moet gezegd, dat dit hernieuwde schoolwerk toch ook weêr gepaard gaat met, hier en daar, een paar uitzonderlyk toffe toneeloptredens in het verschiet...



1 opmerking:

crowdserver1 zei

Als je een tiental minuten neemt om de volgende site te lezen (klik op mijn naam) kom je tot de conclusie dat een overheid in staat kan zijn subsidies te geven die ze later niet hoeven terug te krijgen.