zondag 1 maart 2009

state of being







>> vandaag in de arenberg











STATE OF BEING

eigenlyk bly dat ik van die column in gazet van antwerpen af ben. jammer voor de centen en de 100.000 lezers, maar al die columnistjes, zo heb ik het nu acht jaar lang ook zelf aan den lyve ondervonden, veroordelen zich jaar na jaar vrywillig tot een eersteklas lagere-schoolachtige soort dwangneurose - alle hugo campsen, die wel toegeven niet te kunnen leven zonder deadline, zyn nooit van hun infantiel fiere huiswerkachtigheid afgeraakt.

ik lees veel dirk van bastelaere these days, zyn essaybundel "woooosh", - héél erg goed...

morgen (zondag) circus bulderdrang... al om tien uur smorgens de baan op voor alleen al de kostumering... deze avond wordt kernachtiger dan vorige maand; een twaalftal acts en over...

het boek luv;
luv is de hele week ziek...  ik wil savonds, na een zware dag repeteren of filmen", thuiskomen en naar een zekere serie van "conan de barbaar" op dvd zien en onderwyl een pint drinken in de zetel - - maar welke man kan er van "conan de barbaar" genieten als hy niet alleen is? in plaats daarvan kyken we dan maar naar "confessions of a married man", een soort "coupling" maar beter gemaakt wel...
gisteren huilde luv omdat ze kokend hete thee op haar hals goot per ongeluk...

gisteren liep ik in roeselaere naar een bancontact en werd ik opgetelefoneerd door philip geubels. dat was nooit eêr gebeurd en dat was een grote verrassing, - omdat die op het ogenblik in het sportpaleis staat op te treden en zo; de meeste artiesten, vooral als ze zo jong zyn, krygen het dan opeens te erg in hun bol en willen zich dan absoluut niet meer gecompromitteerd zien met mindere goden, met afgezaagde eenzaten als het slangenmens... hy heeft me echter geboekt voor een optreden in hove aanstaande donderdag... 

ik moet héél veel pissen, soms tien keer per uur, misschien omdat ik koude voeten heb?... misschien omdat ik zonder het te beseffen aan het sterven ben? anyways, - hier stop ik er dus meê...

hopelyk komen jullie straks allemaal naar de arenberg voor het merkwaardige Circus Bulderdrang...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

en ik vroeg me net af hoe het met jou gaat ...
vanavond lukt niet. ik kom nog eens kijken op 5 april.
doe het goed vanavond, maak het wat korter dan vorige keer ... dan is het vast en zeker dik in orde ... met of zonder papegaai ...

Anoniem zei

bedankt Vitalski, je geeft me hoop,liefde,en een warm hart.

Het gaat je goed man

Kristomurti zei

Bedankt voor de invitatie Vital, ik heb met goed geamuseerd met Bulderdrang. Volgende keer tracht ik er weer bij te zijn. Vergeef als ik op zo'n momenten Berckmans mis...

Kristomurti zei

Kijk niet zo neer op andere columnisten, egotripper (lol). Ik zal je blijven schoppen tot je een geweten hebt schat! Arrogante etter! (knuffel). Wat ik soms over mij krijg door u te blijven verdedigen, vriend Vital. Ik moet u toch blijven opvoeden, maar gij mij ook dus wat bazel ik eigenlijk. Zie graag uw collega's! Groeten, uw marsraker