maandag 2 maart 2009

STATE OF BEING









picture by (c) vitalski






simpel gesteld, loopt alles op het ogenblik op rolletjes... byzonder weinig optredens deze maand maar daar ben ik juist bly om... wim helsen zei me wel eens dat een verschil tussen my en hem zou zyn dat ik, zei hy, bezeten zou zyn door creëren; hy zei dat hy dat zelf niet heeft, dat hy niet zo nodig hoéft te creëren, - dat laatste kan ik niet geloven maar dat eerste is zeker waar, dus iedere ledige dag in myn aanstaande agenda prikkelt hoogst aangenaam...

deze maand ga ik met veerle malschaerts een romantische maar eenvoudige kindervoorstelling maken waarmeê we begin april in een paar scholen spelen... een vereenvoudigde, improvisorische editie van de voorstelling "kloon", welke ik vyf jaar geleden voor theater froefroe schreef...
    omdat we met circus bulderdrang iedere maand een geheel nieve voorstelling in mekaar knutselen, weet ik sowieso wat doen. al vergt dit het tegenovergestelde van inspanning. omdat we zo erg een groep zyn, denk ik; je individu wordt er precies een ledemaat, het beste dat je kan doen is jezelf niet voor de voeten lopen en je oren spitsen...
    daarjuist ben ik nog eventjes naar de arenberg teruggeweest voor een allerlaatste attribuut van de show van gisteren, om het er te gaan ophalen, tezamen met dominique osier, - namelyk de kolossale, roestyzeren robot die we van manu siebens in bruikleen hebben. vooral het onpraktische van dat attribuut is filosofisch...

op het toilet is er een kleine lek in de metalen draad van de waterleiding naar de chasbak gekomen, vlak naast de chasbak, welke ik uiteindelyk voorlopig toch heb laten leêglopen om het tegen te houden. morgen aan het nylpaard vragen om het te bekyken...

het was prachtig weêr. gisteravond, uitzonderlyk, genoeg pinten aan het pakken geweest, namelyk in het keldergat, zodat ik vanmorgen een beetje muf was, maar een wandeling over de meir met luv richting h&m voor een nieve wollen trui deed wonderen. warmer dan vandaag hoeft voor my al niet meer, hoeveel graden was het? woensdag is het echter weêr voorby zeggen ze.

tof hé, deze brokkels proza hier eens op deze blog, in plaats van beeld beeld beeld

4 opmerkingen:

O. zei

idd, toffe brokkels proza

Vitalski zei

mooie avater

Dirk Turpin zei

inderdaad tof. Leuk dat Luv zich beter voelt

Kristomurti zei

Luv is een schatje, verzorg haar maar goed. Telkens ik je betrap op het pogen tot versieren van andere dames zal ik er een stokje voorsteken. Wat niet wilt zeggen dat je ontrouw bent, maar minstens een hedonist. Lang leve Luv (met de lekkere spaghetti!)