vrijdag 2 september 2016

jammer versus goed, 3 september 2016



jammer dat mollie misbruik maakt van haar macht over de kleinere kinderen in haar klas; dat ze er een wellustig plezier in schept om die pesten, en dat ze ons dit nadien bovendien zeer triomfantelyk komt vertellen. al worden dit soort van compromitterende notities hier na één maand wel weêr verwyderd.



goed dat ik zoveel boeken in huis heb, nu ik op één avondje tyds een lezing moet zien voor te bereiden betreffende het onderwerp "dromen in litteratuur." goed dat ik hier alles van borges heb liggen...



jammer dat die twee konynen, die ik doodgraag zie, met de holen die ze graven, onze tuin in zo'n mate aan het verruïneren zyn, dat ik het onderhand zelf niet meer aankan.



goed dat ik my heden, normaal gezien, een jaarlang geen financiële geen kopzorgen zal hoeven te maken.



jammer dat ik een gat in myn hand heb.



goed dat je via het internet àlles kan krygen (behalve bepaalde boeken van jmh berckmans en sommige cd's van guido belcanto...)



jammer dat ik nu weêr ga worden versnipperd door velerlei kleine opdrachtjes, alle van uiteenlopende orde, waardoor ik dan geen werk kan aanvatten van groter én persoonlyker asem, en zodat ik dan ook aan m'n eigenste nieve one man show eventjes niet kan voort-knutselen. al is dit alles ook wel juist voordelig.



goed dat ik al byna drie maanden geen vlees meer eet, wat een moorddadige bezigheid is, en ook goed dat ik geen raiders en geen bounties meer doorslik. goed dat ik al drie jaar geen goesting meer heb in koffie en alcohol. goed dat ik de laatste tyd geen huidschilfers meer heb en nooit meer pyn aan myn slokdarm.



jammer dat ik morgen vroeg op moet!!



goed dat ik morgenvroeg, by bert lezy thuis, een vergadering heb met iederéén die meêwerkt aan die tentoonstelling komend weekend, in de arena sporthal van deurne. lollig vooruitzicht, benieuwd hoe dit zich gaat ontplooien...



jammer dat ik dus eigenlyk onderhand moet gaan slapen. ik heb nu wel de juiste boéken op tafel liggen, voor die lezing van morgen - maar: in die boeken heb ik wel nog niet de concrete stuff kunnen byeenzoeken...



zéér goed dat dit alles helemaal niet belangryk is.



jammer dat ik hierzo, achter de zy-deur van de machine-kamer, geen eigen, goed opgewarmd, met paarse en oranje lampen beschenen, overdekt privé-zwembad beheer, waarin ik nu dan immers, by nacht-ty, een trage, zwoele duik zou ondernemen, met op de achtergrond de cello-suites van bach...



goed is als muziek om by te werken de originele soundtrack van de movie "hell or high water".



jammer...

1 opmerking:

Uwes zei

Er was eens een internet-storing

Zo-pardoes middenin aflevering
zoveel; een favoriete detectiveserie.
Het schizo-karakter-van-dienst was
zjuust op goed dreef en póef, 'tis
gedaan met het ritueel der ochtend

In de loop der middag op dezelfde dag
stroomt het lijntje weer en bij opening
van 'n blog knallen de groter uitgevallen
letters de lezer tegemoet, jammerrijkheid
in volgorde van belangrijkheid. (Wanneer
ge denkt dat een artiest niet afziet gedurende
escapades welke het creatieve der geest
dienst na dienst bewijzen). Een aantal bunnies
terug herstelt verwarring-vanuit-storing zich
op z'n meest-stante-pedest-vlug. O, Lieven ...

Jammer dat hij u niet van het scherm kan pakken,
de mooiste zinnen in zijn kop om daadwerkelijk
uit te spreken. Spijtig nochtans op de kop gezeken

Draai jammer eens om; remmaj! Zulks roept hij in het
leven als zijnde een uitroep van gelukzalige verbazing,
ontegenzeggelijk fris smakend met minstens een 8.5
op een schaal van 0 tot 10, ge moet da's komen zien

Remmaj!

Uwes