maandag 1 oktober 2018

state of being, 1 october 2018



om tien uur op. toch daarvoren nog een paar keer kunnen her-inslapen. in de wagen voortslapen niet haalbaar, de kinderen te boeiend in hun conversatie. het familiefeest uitgeleefd. heb er nooit veel te vertellen maar ben toch erkentelyk dat ik er een plaats in heb. loop dan veel met de kinderen over het veld. het eten was erg goed en de boslucht eveneens. myn haar was weêr platgestreken; vis noch vlees. een van luv haar nonkels moest lachen doordat ik zo sloom/slaperig door het gras liep. een andere nonkel liet zich ontvallen dat die ene voorstelling van me, nu weêr tien jaar geleên, wel erg veel seksmoppen waren...
    op de terugweg toch wél ingeslapen. had oordopjes meê, zelfs.
    met rocco james conan savonds in zyn superheldenboeken lezen. hy weet van sommige dingen reeds meer dan kik. byvoorbeeld: het logo van de green lantern. daar had ik geen idee van, hy legt het my uit. eens die te bed lag, met mollie vervolgens prinses sofia zien... wel duidelyk dat ik een zoon heb en een dochter heb.
    dat verhalenboek van annie m.g. schmidt, "de kersenboom", moet woensdag terug naar de bib. ik vond dit eerst niet goed, maar het is een erg dik boek en over twee maanden verspreid heb ik er àlle verhalen van voorgelezen, dus is het toch wel erg goed, en tenminste durft ze haar verhalen soms tragisch laten eindigen...
    vanaf elf uur savonds een bonte mengeling van huiswerk, misschien toch een overzicht daarvan om voor myzelf, voor later, hier een print van te hebben; anderen dan ik mogen deze alinea overslaan;
    sms'en met nele voor haar toneel en met petra voor haar theatercôstuum (ik had dat per ongeluk meê...) myn column voor de kempen-editie streekkrant klaarstomen. bloggen onderwyl "de zevende dag" speelt. myn column over georges bizet nog eens één keer doornemen en doorsturen naar de opdrachtgever. hetzelfde met de meer uitgebreide column over "rusthuizen in antwerpen". op zoek naar de tekstbrochure van "een held van by ons", om deze door te mailen naar toneelgroep de veredeling (morgen een eerste groepslezing...) naar aarschot mailen, vragende naar de facturatie-gegevens; een factuur opstellen voor myn voorbye vier optredens binnen de musical. integraal myn documenten verzamelen voor "het derde trimester van 2018", dwz juli-september, en naar myn boekhouder dat alles doorgemaild. het oud papier en de blauwe vuilniszakken en het glas voor de glascontainer naar beneên gedragen. het laatste halfuur bekeken van "der untergang", welke geniale prent ik nu, zodoende, voor een vierde keer opnief heb gezien; alleen de scène waarin de echtgenote van goebels haar kinderen een voor een om het leven brengt, heb ik deze keer moeten overslaan...
    nog exact één kwartier lang op een stoel gezeten zonder iéts te doen.
    subiet lezen in het boek "de zwarte weduwe" van myn pa...
    het is acht na vier, en het regent, en de maand october van het jaar van onze heiland 2018 is aangevangen...

Geen opmerkingen: