donderdag 8 november 2018

state of being, 8 november 2018



een beetje de atmosfeer van een "day after", doordat ik, toch enigszins, naar die arenberg-voorstelling van gisteren aan het toe leven was geweest (al ben ik een fel tegenstander van het idee "ergens naartoe te leven".) gisterennamiddag, in de zaal, mét headset en onder de juiste lampen, overigens nog mooi vier uurs aan één stuk door myzelf aan het "inspelen" geweest, waardoor d'r, in een soort trance, nog een zevental goeie, nieve moppen bykwamen, en bovendien de inleiding nog eens geraakt verbeterd (voor altyd moet ik onthouden - hoewel ik dat toch eigenlyk al heel lang wist: je mag gewoon géén inleiding hebben, etéén op het paard in een drafje moet het, - en dan daarnà pas een soort inleiding.)(dat wist ik, maar eêr zag ik de mogelykheid alsmaar niet om die inleiding op te schuiven; terwyl zich dit gisteren opeens erg evident aandiende...)
     weshalve vandaag, dondedag, de gehele namiddag leêg gebleven; stofzuigen, afwassen, decorstukken terug gaan ophalen. nu, dit noterende, zien we dat het vier uur in de namiddag is... tof dat ik straks niet moet gaan spelen, maar wel mag gaan regisseren, aan een stuk dat quasi klaar is bovendien; dat is voor vandaag een perfecte bezigheid...

Geen opmerkingen: