dinsdag 20 november 2018

state of being, 20 november 2018


repetitie met de splinternieve bezetting van circus bulderdrang, in de muziekstudio van geert vanbever, in het verre hemiksem - om tien uur sochtends, welteverstaan! dwz: speciaal om acht uur smorgens uit de veren - voor dit soort van surrealisme...
    maar: het verkeer verliep erg vlot, en onze geesten waren zeer fris... de anderen dronken koffie, kikzelf twee blikken coke...
    die drummer, luc wageman, is een van myn eigen jeugdidolen, met name van toen hy het brein en de beat was achter de noiserockband "the sexmachines"... geert vermeulen dan weêr was al een tyd aan het polsen of we niks tezamen konden doen;  op een ogenblik ik begrypende: ja - als je voldoende masochist bent? "maar; wat zal ik binnen bulderdrang dan spelen?" "eh... een soort brian eno?..."
    jullie kunnen niet begrypen wat het met een mens doet, o bloggers, om op je 47e levensjaar liedjes te mogen staan zingen die je zelf geschreven hebt toen je 20 was - maar waar je, 27 jaar later, nog steeds geen letter aan zou willen veranderen... als ik mag uitzingen, "ik werkte voor myn nonkel in een zaagfabriek / voor 120 franken per uur / ik droeg meestal een t-shirt zonder mouwen / ik stond er met myn rug tegen de muur," dan betekent die tekst nog steeds exact àlles voor my... in die zin ben ik eigenlyk evengoed als bob dylan.
    okay: een gemiddelde song van circus bulderdrang op youtube, haalt gemiddeld misschien 82 watchers; maar: die 82 watchers, zyn wél byna allemaal hardbodies in hotpants!!
    om vier uur smiddags thuis in de zetel keihard ingeslapen temidden van de huiselyke herrie...


Geen opmerkingen: