dinsdag 29 januari 2019

dreamer

uitgebreid gedroomd - en smorgens my de moeite getroost om daarvan wat neêr te kribbelen...

-alweêr gedroomd dat jmh berckmans nog leefde, en dat ik, tezamen met hem, enorm dronken was, van het soort van stenen flessen jenever zoals die overigens in het decor staan van myn actuele vosselaarse toneelstuk. op een ogenblik kwam jowan petit ons ophalen met zyn auto, hy moest hard lachen toen hy zag hoever we heen waren...

-en ook dus wéér gedroomd dat ik enorm langdurig in een boekenwinkel rondstruinde, wel iets minder behaaglyk dan gewoonlyk, er waren wel erg veel schabben maar die waren op zich tamelyk leêg en de boeken die er lagen waren telkens nét niet boeiend genoeg... op een ogenblik vind ik wel één zwartwitstripverhaal over vikingen dat ik wil meêhebben... daarenboven besef ik dit volgende: ooit heb ik in deze winkel wel eens twee boeken eenvoudigweg gestolen. gaan ze dat alsnog uitvinden? of zou ik dit nu zelfs eerlyk gaan opbiechten? myn conclusie is deze: ik hou die diefstal geheim, maar ik zal in deze winkel nu zo vaak zoveel boeken aankopen, dat ze toch ruimschoots gecompenseerd worden...

-ik word belaagd door een "nutcase", op een druk marktplein, onderwyl het tot my doordringt: vroeger was het stééds zo; toen had ik steeds van die oeverloos lallende, luidruchtige dorpsgekken aan m'n kop!... omdat ze aanvoelen dat ik de techniek bezit om ze min of te hanteren...

Geen opmerkingen: