dinsdag 29 januari 2019

state of being, 29 januair 2019





een luizige maandag; alleen maar eventjes, juist wel tydens een kortdurende, doch heftige regenstortbui, de kinderen van 't school gaan afhalen; verder byna de gehele tyd in deze zetel gezeten... huiswerk voor dat aanstaande zogenaamde "hoorcollege" rond frankenstein, en twee nieve columns voor "azertyfactor". dwz: indirect toch wel geld verdiend, zonder m'n kamerjas te hoeven uit te doen en weg te hangen... goedzo...
    welk etiket typ jy in als je op spotify zit? als ik geestelyke arbeid voor de boeg heb maar ik wil op de achtergrond toch wel muziek met iets méér identiteit dan een zeventiende eeuwse, oneindig voortsnorrende viola da gamba, dan schynt het etiket "shoegaze" voor my erg bruikbaar... dwz rock&roll, zonder de opdringerige snaredrum, en zonder dat de zanger vermoeit...
    aan myn algemene pessimisme van de voorbye paar weken, opgedist door de verregaande onvoorspelbaarheid van myn "carrière", schynt enigszins weêrstand te zyn geboden... als ik ook de goeié kleine cyfertjes meêreken... en zoals ik ook vandaag en gisteren weêr telephoon kreeg;"kan je in maart 2020 nog 'ns het weêrvarken komen spelen?" "doe je nog die voorstelling 'pinguins kunnen toch wel vliegen'", et cetera... daarjuist ook een interview mogen doen voor gazet van antwerpen. uiteindelyk is dat de enige gazet die met z'n twee voeten op de grond staat. die andere gazetten (behalve de tyd) liggen aldoor panisch wakker van hun reputatie, hun imago; "de morgen" en "de standaard" zyn eigenlyk snob-producten.
    met die rubriek "ons feuilleton" amuseer ik my heel erg. op het moment loop ik zelfs twee afleveringen vooruit...
    alleen jammer dat myn haar nog altyd kei-slecht ligt...



Geen opmerkingen: