dinsdag 29 januari 2019

state of being, 30 januari






mollie goed ziek... die is dus thuisgebleven... zelf in de namiddag naar m'n "carrière-coach". in plaats van op haar bureau te zitten, liepen we door het rivierenhof. dat park lag er zonnig by. ik wachtten-aar op in de bar van het sterckxhof, "bar stark"... een verdomd gezellige cafetaria, daar zou ik gerust iedere dag twee uur kunnen loungen...
    terloops wat in de gazet kunnen lezen ook, ik dacht nog:"eigenlyk is zo'n gazet toch echt een fantastich ding, je stuikt van het ene merkwaardige feit in het andere... nu weêr die antwerpse serial-killer, die door een entertainment-programma op vtm gaat worden ontmaskerd volgende week, 20 jaar na de feiten... een échtgebeurde tragische moord op een jong meisje - maar ze brengen het als entertainment, "in de eerste aflevering gaan we nog niet verraden wie de schuldige is.
    maar los daarvan, is àlles àltyd maar boeiend, je kàn je gewoon geen seconde meer vervelen... ook de lay-out van zo'n gazet is ongelooflyk...
     in myn kop-telephoon veel podcasts (maar in de auto tegenwoordig liever door aparte boxen, je mag met kop-telephoons niet overdryven, oren zyn érg precieuze dingen), vooral een heleboel interviews aan het beluisteren met lee child, de britse auteur van de americaanse successerie jack reacher. om dat soort avonturenboeken werkelyk te lézen (d'r bestaan nu al twintig boekdelen van), ontbeer ik het geduld, maar ik hoor dit soort stielman-schryvers graâg aan het woord, ze schynen enorm goed te weten wat ze willen, één keer is 'ie ook in debat met stephen king...

Geen opmerkingen: