zondag 18 augustus 2019

dreamer


ik toefde in een mooi vacantie-huis, in een exotische, maar toch wel nog europees aandoende natuur; maar overal waar ik door de ramen keek, waren er overdreven veel monumentale kruisen en grafstenen aangebracht. "die hebben mensen daar gezet, om ons aldoor aan onze sterfelykheid te doen denken." dat kan wel zo zyn, maar tydens een vacantie wil je wel 'ns wat anders...
    (interpretatie: nu ik opeens part-time leerkracht neêrlands-engels ben geworden, ervaar ik voor het eerst sinds m'n eigen adolescentenjaren de eindigheid van een zomer; het aldoor, tegen heug en meug, op  die 1e september af stevenen.)
    (al vind ik dit in waarheid niet eens een onprettig vooruitzicht. het vooruitzicht op een comedy-optreden in een smoutenbollen-tent waar je op voorhand weet dat je op onbegrip gaat stuiten, is tienduizend keer erger...)

Geen opmerkingen: