dinsdag 7 april 2020

quiz

de antwoorden:

1. uit welke liedje komt deze zin:
"i had to escape, the city was stucky and cruel"

2. van welke wereldberoemde zanger is dit oog hier links?

3. in welk jaar is lodewyk XIV geboren?
doe een gok, je bent toch benieuwd hoe dicht je er by komt...

4. bestaat dit dier echt, of is het gephotoshopt?

5. noem drie boeken van goethe (komaan...)


1. i drove all night (lauper / orbison)
2. george michael
3.  1638
4. het dier is echt. het heet een aye aye.
5. werther. faust. wilhelm meisters leerjaren. - minstens.

4 opmerkingen:

saskia zei

I drove al night C. Lauper

George Michael

Serge zei

01) I drove all night
02) George Michael
03) 1640
05) 't is echt
06) Faust, Kleurenleer, Het lijden van de Jonge Werther

lenalyric zei

1)weetni, maar heb 'r' n gelijkaardig gemaakt. https://m.soundcloud.com/maske-rade-1/vakantie
Ondertussen mis ik weer heel vaak de stad echter...
2. Nu j'het zegt, Serge...
3. Zo laat pas, ik heb dat dus allemaal geweten, zelfs van de meeste barokcomponisten uit die periode en nu moest ik ook terug gaan Googlen 😉
4.) echt
5.) Werther wist ik nog, Faust was ik vergeten... Mooie thematiek ookal istie niet echt aan te bevelen voor midlifers 😜 er bestaat ook 'n opera van trouwens.

Grtz!

Thierry Gyssels zei

1. I drove all night - Cindy Lauper
2. George Michael
3. Ik dacht dat Lodewijk XIV al begin 17e eeuw rond 1605 geboren werd. Hij is in ieder geval heel oud geworden.
4. Dat diertje is echt.
5. Ik ken en heb gelezen, "Het lijden van de jonge Werther" en "Faust". Ik dacht dat er ook een boek was rond zijn Italiaanse reizen. Maar de titel van het boek ken ik niet.