vrijdag 29 oktober 2021

ranking


TOP 10
boeken van stephen king
volgens website "the manuel"

1. the shining
2. the green mile
3. pet sematary
4. misery
5. it
6. the stand
7. on writing
8. the dark tower
9. carrie
10. full dark, no stars



myn leerlingen van 14 kennen "the shining" niet. *** "sematary" vind ik altyd een rare spelling, ik zou "cemetery" veel logischer vinden. *** de film "it" vond ik werkelyk onbekykbaar. *** "on writing" is het enige boek dat ikzelf gelezen heb, voor de romans heb ik wel eerbied, dankzy de argumentatie van myn vriend erik vloeberghs, maar ik heb toch niet het geduld ze te lezen. ***  het stripverhaal "the dark tower", meer fantasy, vind ik een van kings grootste mislukkingen, vooral wegens overdaad aan comment-panelen maar ook van setting en insteek. 

Geen opmerkingen: