zondag 31 oktober 2021

state of being, 1 november 2021

waarschuwing: deze "state of being" is allicht niet erg boeiend...

de laatste tyd trekken, leeftydsgebonden, myn kinderen, veel meer dan vroeger, met hun eigen vriendjes op; zodat myn eigen beredderingen er nog maar nauwelyks by te pas komen. dit wil zeggen, bedoel ik, dat ik sinds kort, net als heel vroeger, weêr oceanen van tyd voor myzelf ter beschikking heb. alsof ikzelf een halve tiener ben, zit ik dagenlang tussen myn boeken van blondie en posters van e.t. in de machine-kamer - met de deur toevallig op slot, doordat de deurklink stuk is, wat goed uitkomt.
    dit is vooral zeer goed nieuws voor myn fans overal ter wereld; zo kan ik immers vooral ook weêr heerlyk gedurig en onverstoord aan myn beroemde oeuvre voort-timmeren. het kerstverhaal is sinds vannacht van de baan, wegens losgelaten, wegens doorgestuurd naar myn broêr serge, die de lay-out voor rekening neemt. die lay-out is natuurlyk extreem belangryk; de cover is 80 procent van het product.
    inmiddels kan ik my aldus, voorts onafgeleid, tot het nero-verhaal wenden, waar zich overigens de ene doorbraak na de andere voordoet.
    een voorbeeld daarvan, voor de liefhebber; het verhaal van franz kafka volgende, komt nero, in plaats van joseph, in aanraking met een herbergier, die tamelyk bangig is voor nero; op een ogenblik begryp ik: die herbergier, dat moet madam pheip worden! dus verander ik die namen, maar ook alle verwyzingen daarrond; de kleêrdracht, de handelingen; waar eerst stond "zei de herbergier ongerust", moet inmiddels komen te staan "blafte madam pfeip kortaf". zo ben je wel eventjes bezig, haha! maar stap voor stap valt die puzzel helemaal in mekaâr, zeer boeiend om dat te zien gebeuren...
    het regende fenonemaal, vandaag...
    op de achtergrond speel ik tegenwoordig "music for hypnosis". dat is iéts minder saai dan duffe stilte, maar tegelyk véél minder afleidend dan zelfs de meest minimale échte muziek. dus daarmeê, met die slaap-hypnose-muziek kan je kilometers tellen...
    de pizza's van "minigolf beatrijs" zyn fenomenaal goed!! ze leunen aan tegen quiches, net zo voedzaam ook...
    er viel een knop van myn jas van hugo boss - maar myn moeder heeft die er meteen weêr aan genaaid. 
    luv heeft voor my myn fietsbanden opgepompt - zo extreem onhandig ben ikzelf, en zo doortastend en gezwind is myn vriendin...



Geen opmerkingen: