woensdag 24 april 2024

dreamer


my moeder kwam binnen; ze was helemaal jong, een jaar of dertig of zo; en ze straalde ongelooflyk. dit was uiteraard een erg aangrypende droom. (natuurlyk straalt ze ook in het echt ten zeerste...) *** ik was op bezoek by johan braeckman, waar ik allerlei verregaande absurde, gigantische carnavalspakken droeg, die echter een bedreiging waren voor zyn precaire interieur, byna letterlyk als een olifant in een porseleinen kast. ik droomde nog meer uiterst surrealistische dingen, de hele nacht door; daarjuist wist ik ze nog maar nu toch niet meer... ja, ik droomde ook dat ik by johan de verzamelde verhalen van sherlock holmes aan het lezen was, vooral genietende van de schitterende, wonderlyke illustraties, in allemaal vierkantjes. "wat is dat toch fyn om dit te lezen he, dit is toch echt wonderlyk he?" *** in het huis van myn jeugd in vosselaar, aan de oprit, spelen de kinderen van luc huybrechts, die onze buurman is, en die net als ikzelf helemaal betoverd wordt door de mooie liedjes die ze zingen.

Geen opmerkingen: