maandag 29 april 2024

dreamer


er kwam,- de ene keer langs een raam, de andere keer langs een schouw -, een figuur by ons binnen, dat zich voorstelde als een politie-agent, maar zo zag ie er niet uit, dus wat waren dit voor manieren? wat later was er op tv een opsporingsbericht en inderdaad, zie je wel: dat was diezelfde kerel als die by ons was binnengebroken. *** als een vervolg daarop maar in een heel andere sfeer, droomde ik iets merkwaardigs: namelyk, ik droomde dat ik vanaf morgen een nieuw beroep had, namelyk: dat van politie-agent. hoe vreemd. "om hoe laat moet ik dan op, smorgens?" "dat mag je zelf kiezen." er scheen flink wat vryheid vanuit te gaan. gewoon op eigen gevoel rondlopen en kyken waar je je nuttig kon maken. desnoods, dacht ik, zou ik, wanneer er weinig voorviel, de dag vullen door met een vuilniszak door de straten te gaan en alle vuiligheid op straat op te rommelen. pas toen begreep ik: dat ik dan wél een politie-uniform aan moest. dit was totaal ongerymd. dit zouden mensen toch nooit aanvaarden? zo'n onhandigaard als ik - in een politie-uniform??

Geen opmerkingen: