zaterdag 1 juli 2017

state of being, 1 juli 2017




het plan was geweest om in mei en in juni net zo gierig en/of kwistig te leven, dat ik de maand juli zou kunnen aanvatten met exact 4.000 euro op m'n rekening - en, ja: dat is my exact gelukt. alleen moet meer dan de helft van dit bedrag wel nog létterlyk ook zyn weg naar m'n rekening treffen... er zitten, onder de schuldenaren, treuzelaars, de "provincie" en dat soort van labyrinten... met hun nakende zomervacantie... dus toch nog maar 'ns de nummer opzoeken van mevrouw leemans...
    erg lang wil ik hier niet zitten te schryven, o bloggers; met name doordat ik net al vier uurs boven dit klavier heb kromgezeten, voor het belcanto-libretto. dat was het àndere plan voor dit semester: op 1 juni het script voor die musical klaar te hebben. doch: dat is dan weêr niét gelukt; aldoor scheen het verhaal ei zo na gereed, doch gisteren begreep ik ineens dat de zekere styfheid die het stuk zo droog houdt, uit het idee voortspruit, de geschiedenis zich te laten afspelen in het letterlyke vagevuur, welk té mythisch gegeven alle humor opzuigt; hierdoor ben ik nu bezig, dat gehele , abstracte universum te transponeren naar een vlaams bordeel; meer menselyk, meer concreet en ook meer aanraakbaar. duivels worden hoerenlopers, de hel wordt een geheimzinnige plek "achter het rode gordyn", et cetera. kribbebyten, keiveel werk...
    onderwyl geen muziek opstaan: om van de mooie regenval te mogen genieten. hoe rustig... zolang mollie my niet by zich brult, in gevecht met een nachtelyke steek-mug...
    

Geen opmerkingen: