dinsdag 4 juli 2017

state of being, 4 juli 2017



tot zonet nog, voortgearbeid aan het libretto. een grote bult zodoende vereffend, en daarnet opeens het gevoel gekregen: we zyn er ongeveer... morgen, dinsdag, nog één lange dag blyven doorkammen, en dan stop ik ermeê.
    de dag begon goed; gelezen mogende hebben, dat ik deze maand flink wat van sabam binnenkryg... althans, naar myn normen - ja, zeker!
    liz heeft een vriend die van metal houdt, en daarom was ze meêgeweest naar graspop. als je daar zelf niet helemaal inzit, een gehele opgaaf! maar ze wist me tevens te melden, dat er ook een subgenre bestaat, dat heet "love-metal" (ipv death-metal.) ze vertelde me ook over het fenomeen "death circle", waarby fans vooraan aan het podium in een cirkel gaan staan en op mekaâr kruipen, net zo heftig totdat er e.h.b.o.-ers by komen zien... om aan die death circle te ontsnappen, moet je nog méér vooraan zien te gaan staan, op de allereerste ry; daar heb je de stilte in het oog van de orkaan...
    voorts wist ze my te vertellen dat het goed is dat tien jaar geleên, toen ik luv nog niet had, dat "tinder" toen nog niet bestond. dat zou, zegt lizzie, dodelyk zyn geweest. het zitten wachten op café totdat er iets passeerde, was niet altyd een lolletje - maar inderdaad, ze heeft zeker gelyk...
    oké, myn ogen vallen dicht...

Geen opmerkingen: