maandag 7 januari 2019

state of being, 7 januari 2019



precies dat de kinderen vanmorgen snel de deur uit waren, zonder al teveel gejammer en geruzie en gekweel. wat later vanuit bed naar myn vriend jozef ge-smst, hem vragende of onze date geen halfuur verlaat zou kunnen worden. by het wakker worden later, een spoken word-item beluisterd van henry miller, deze voorlezend uit black spring. langdurig voor de spiegel gestaan; dat witte hemd is erg goed - maar die kanten boordjes eraan, kan ik toch niet aanhebben op zo'n regenachtige maandagmiddag.
     op de fiets in myn kop-telephoon de b-kant van de pracht-elpee "closer" van joy division. alsook "why does my heart" van moby. de straten mistig en klam, maar de mensen best mooi, allen de rug goed recht...
    iets te vroeg by jozef van de arenberg aangekomen. nog wat rondstappen in de buurt. stripwinkel beo. van sommige boeken die ik wil hebben (tardi, moebius), moet ik bedenken:"maar - dan moet ik eerst, toch, eventjes overhuis; om na te zien of ik die boeken niet al héb..."
    vergadering met jozef, uiteindelyk, in de boerinnekes. "hebben jullie bitterballen?" "neen, maar wel verloren brood." ach ja - het vandaag "verloren maandag" zynde. volgens jeroen olieslagers, aldus jozef, een strikt antwerps georigineerd evenement...
    "de sprookjes van vitalski." van september 2019 tot juni 2010 iedere maand een niéve vertelling, voor kinderen maar voor gans de familie. hiervan alle mogelykheden doorgelicht, de voordelen alsook de nadelen. "ten donderdag heb ik een afspraak met myn vakbonds-afgevaardigde..."
    om 14u langs by m'n pa en ma, in de wetenschap dat ook, normaal gezien, m'n broêr serge en diens gezellin ann verdren daar zullen present tekenen (die eten daar iédere middag rond 14u...) hier binnen wandelen, is thuiskomen, uit de tyd wegstappen, thee drinken en op een goeie stoel zitten. en lachen en nog meer lachen.
    even overhuis, waarom eigenlyk?
    om 15:25u de kinderen van school halen. ik zeg, trappende met de bakfiets:"jullie zyn fantastische kinderen, ik ben superbly: gewoon omdat jullie zyn wie jullie zyn." hun reactie: ze klappen in hun handen en rocco james conan zegt:"goeie speech!"
    nu is het 17u en staat de eettafel gedekt. gourmet, als een naweê der feestdagen...

Geen opmerkingen: