zondag 23 juni 2019

dreamer

een zeer scherpe, uiterst geloofwaardige droom, die lang voortduurde ook. ik had iemand vermoord, vanuit een soort acute ontoerekeningsvatbaarheid - 100% achterberg, met andere woorden. ik ging nu voor altyd door bewakers en psychologen in de gaten worden gehouden, en schande en wroeging waren myn deel. absoluut! waarom had ik dit nu gedaan!!, - dit ging my voor de rest van myn leven blyven achternazitten!! alles om zeep!! maar tegelykertyd bedacht ik ook wel de volgende twee dingen: 1. myn verzen zullen, dankzy die moord, in die mate beroemd worden, dat ze wellicht zelfs tot honderd jaar na myn dood nog gelezen zullen worden; en 2. aangezien ik onterekeningsvatbaar ben verklaard - zal ik nooit meer hoeven te werken??... en dus 100% van myn tyd kunnen bezig zyn met schryven, en alleen maar dààrmeê... of: lesgeven ook? want, dacht ik, ik wil myn verantwoordelykheid blyven nemen. maar: geheid van niet, hoe zouden ze nu een potentiële moordenaar vooraan in een klas gaan zetten. - ja, misschien onder bewaking? zo bleef dat maar doormalen, net alsof het allemaal écht was. hoe akelig...

Geen opmerkingen: