zaterdag 15 juni 2019

linkie

https://podcasts.apple.com/be/podcast/shakespeare/id1098709476

de zevendelige shakespeare-serie op klara, die ik daar ooit mocht maken, tezamen met frank albers en claude blondeel...
     anders dan myn andere reeksjes op klara (alice in wonderland, simenon, sherlock holmes, gerard reve), die veel lof ontvingen, oogstte die shakespeare-reeks behalve complimenten hier en daar ook kritiek, ook van vrienden wier oordeel ik zeer ernstig neem; om die reden, heb ik er nooit meer naar durven terug-luisteren. maar binnenkort doe ik opnief iets rond shakespeare, voor radio1, iets eenmaligs, dus moést ik hier nu eindelyk wel eens naar durven luisteren;
    myn excuses, maar ik ben er, tot myn aangename verbazing, 100% content over... een doods, té monumentaal gegeven - en toch hebben we dat een oprecht, sappig, zeer boeiend leven ingeblazen... steengoeie muziek tussendoor... kan echt niet beter, echt graaf...


het cobbe-portret van shakespeare

Geen opmerkingen: