dinsdag 7 april 2020

state of being, 8 april 2020



je hoort te vaak worden geopperd:"wat nu, met al die koppels die, te dicht op mekaâr zittend, op den duur mekaârs kop zullen gaan inslaan." die zyn er - maar, als een tegendeel daarvan: hoeveel koppels groeien nu misschien juist een béétje terug toe naar mekaâr? nu ze éventjes niet op hun donder krygen buitenshuis, nu ze éventjes toch wél de tyd hebben om, tezamen, die wasmachine naar beneên te verhuizen?
    anyway, zelf horen we by géén van die categorieën, vanmiddag hoorden-ik luv tegen els crawls aan de telephoon uitleggen, onderwyl ik er byzat:"wy hebben byna geen contact... die zit de gehele dag te schryven..." daar wilden-ik wel wat op zeggen - maar: ik kon niet, ik was juist druk bezig met een overdreven ingewikkelde alinea.
    iets over john polidori (1795-1821), lord byron zyn lyfarts, die zelfmoord pleegde door, met mes en vork, arsenicum te hebben geconsumeerd...
    inderdaad weêr de integrale dag bezig geweest met schryven, al voelt het toch nooit zo aan. als het wél zo aanvoelde, zou ik er meteen meê moeten ophouden...
    onderweg naar de glascontainer, rond halfvier in de erg zonnige middag, toch wél kunnen communiceren - met rocco james conan, in het byzonder. mogen uitvinden dat die jongen, maar dan in de dierentuin, als die, ooit nog eens, terug open mag, medelyden heeft met de vogelspin, die daar in een veel te kleine bak gevangen zit. "medelyden met zo'n vogelspin?" zeg kik. "maar - dan moet je eigenlyk ook medelyden hebben met pakweg die kakkerlakken in de zoo, die zitten daar ook heel erg klein." "ja," zegt rocco zeer ernstig. "dat vind ik voor die kakkerlakken ook heel erg."
    right...
    nu zo erg geïsoleerd van de moderne buitenwereld levende, nog meer geïsoleerd dan anders, schep ik er wél een plezier in om, rond halfeen snachts, naar die uiterst modieuze serie "the tiger king" te zien... niet veel meer dan een wat uitvergrote jambers - maar, okay: jambers heb ik ook altyd  heel goed gevonden. dus het mag... ik heb er een briefje voor van de docter...



"niet veel meer dan een wat uitvergrote jambers - maar, okay..."

Geen opmerkingen: