zaterdag 13 april 2024

state of being


rond elf uur in de morgen wakker geworden door de telephoon. het geluid stond wel af maar toch begreep ik dat ik gebeld werd. klaarblykelyk door een privénummer? een mens zou wel crazy wezen om dan op te nemen...
    het bed uit, het gezin kennelyk herenigd (rocco was drie dagen foetsie geweest.) digitale reclame gevoerd, as always. ik adem promotie. het goeie is: terwyl je bezig bent met taggen en copy-pasten, kan je wél ondertussen naar muziek luisteren, of naar podcasts over oekraïne (dat laatste op dit moment zo mogelyk nog meer deprimerend dan ooit, de geallieerden het gewoon verdommende om oekraïne fundamentéél voort te helpen, oekraïne daar nu nog meer dan eerder de bloedige gevolgen van incasserende...)
    voortlezen in de claus-biographie, een schitterende drie pagina's over hoe jaloers hy was met kitty courbois in een frans landhuis, van haar te weinig aandacht krygende... zeer indringend tot leven gebracht...
    in de namiddag naar een toneelstuk gaan kyken in hetPaleis, met name een stuk waarin mollie een kleine rol speelde (het eindpunt van een workshop van een week.) ongemeen zonnig, hoe heerlyk.
    ach ja, het is een zaterdag; dus is er op het theaterplein een markt...
    ik koop my een lookworst en loop daarmeê, al knabbelend, richting stripwinkel beo, kwestie van een wachttyd van 20 minuten te doden. er komt een fan op my toegestapt, werkelyk. "hey man! wat jy allemaal doet! ik vind jou fantastisch! echt waar - jy bent fantastisch!" dank je, absoluut! "wy zitten daar op dat terras, kom je niet iets meê drinken?" ha-ha, morgen zal je bedoelen!...
    jan verheyen of bart peeters worden àltyd zo aangesproken, maar myn éigen soort van roem is veel meer geheimzinnig en veel meer magisch. ik wil helemaal niet "beroemd" zyn in het algemeen - ik wil alleen maar beroemd zyn op déze manier, een zeer speciale manier is dat; de volledige draagwydte van myn roem en myn invloed en myn legacy zal pas, plotsklaps, zichtbaar blyken op de dag van myn begrafenis - dàn pas gaat ineens iedereen die omvang zien...
    natuurlyk - om helemààl goed te zyn, zou ik iéts wel nog moeten zien te verwezenlyken in london. niet heel véél, maar iéts...
    inmiddels werd het halfeen snachts, nu meteen ga ik weêr voortwerken aan myn nieuwe tekening. alwéér zyn al myn tekeningen uitverkocht... sinds juli 2022 maak ik om de zoveel dagen een prent, die ik verkoop voor eerst 20, dan 50, en nu 100 euro - en niet één enkele prent heb ik ervan in huis kunnen houden... niet één...

    

Geen opmerkingen: