zondag 29 september 2024

dreamer


smorgens wist ik myn droom nog helemaal; in "noteerde" hem in myn gedachten; en ziehier, daarstraks was ik hem vergeten maar nu weet ik hem inderdaad toch wel nog. dit triggert een groot plezier; zoals na een lange tyd ineens toch wél op iemands naam kunnen komen.
    ik droomde dat ik nog naar school moest, als een leerling aan de middelbare school; maar ik was de hele dag lang aan het spybelen geweest, in een boomhut, met frank zorro en een stel vrienden van hem. nu was ik onderweg naar huis; "hoe ga ik dit aan myn moeder uitleggen? want de schooldirectie gaat haar natuurlyk verwittigen... misschien maar best eerlyk zyn, misschien boudweg ook zeggen dat ik zelfs een joint zou hebben gerookt." ook ergens de gedachte: waarom gà ik eigenlyk nog naar die school, ik zou er toch net zo goed meê kunnen stoppen?
    in de natuur by frank zorro was er ook weêr dat ene bepaalde, zeer spookachtige heksen-huis, dat wel één keer om de twee, drie maanden in myn dromen opduikt. je komt er meestal in terecht langs je eigen huis, dat dan echter veel meer kamers heeft dan je feitelyk wist; het uiteinde van dat heksenhuis geeft vaak uit op een strand, westelyk. of het bevindt zich als een aparte hut in de natuur, ook westelyk. (in het universum der symbolen staat het westen voor de voortgang van onwetenheid naar wysheid...)

Geen opmerkingen: