donderdag 20 april 2017

state of being, 20 april 2017




de bibliotheek permeke morgen, is uitverkocht, zo vernam ik vandaag; maar ook vandaag, iétsje daarna, vernam ik tevens dat onze "kleinste revue van vlaanderen", volgende maand in de arenbergschouwburg, evenééns is uitverkocht, op twee dagen tyds zelfs; dat zyn toch mooi 800 zitjes...
    de voorstelling in het bejaardenhuis "bloemenveld" daarstraks, ging eigenlyk/feitelyk ook van een leien dak... vooral juist het interview met de 97-jarige cora. op dié manier wil iedereen ook wel oud worden... echt lachen... zy het niét mild voor mannen; "ik ken er byna genen ene goeie!" nog een ander oudje zei iets soortgelyks:"ik hou héél veel van dieren en héél van kinderen - maar gewone mensen, daar moet ik niks van hebben, echt niks!!"
    nog het plezierigste feit van deze dag: dat de wc in de algemene badkamer is hersteld, na een goeie maand van verklontering - maar bovenal dat er in het kleine badkamertje bezyden m'n slaapkamer nog een andere wc is geïnstalleerd, de eerste keer sinds we in dit huis wonen... wel een investering - maar: zo'n wc brengt toch altyd op, zeker op langer termyn...
   

1 opmerking:

Uwes zei

Toilet-varia

Een woonhuis kan nooit
een teveel aan kakdozen
voorradig hebben. Vandaar
dat op den buiten kakken
immens den mens pleziert

De wereld : één grote bal-van-kak

Doet u kakka vanaf de nok dan rolt en
glijdt ie door zwaarte gedreven van het dak

Tot zover uw correspondent,
alles went behalve een vent.
Daar moet ik de vrouwelijkheid
nochtans gelijk in geven. Het
fenomeen "vrouw" behoudt menig
week hart voor samen-verbonden-leven

Welnu; trek naar het kleine kamertje
of wacht desgewenst 'n spanning-opbouwend-poosje

Drie-maal-in-de-rondte en daar ligt ie weer, ligt ie weer

Ligt ie weer ...

Uwes