donderdag 1 november 2018

dreamer


opnief zo'n droom waarin ik rondstruin in een boekenantiquariaat, het was in myn droom een tot handel omgevormde grote woonkamer van myn vriend george gorremans. hoewel ik in het dagelykse leven geen fan ben van boeken met afwykende formaten, ook hier toch weêr die bekoring uitgaand van in het byzonderlyk een paar zeer grote, anonieme, roodkleurige kaften. de omslag geleek die van een bundeling negentiende eeuwse kranten, maar binnenin bleek het een verzameling robbedoezen uit de prille jaren zeventig, boeiend maar een beetje muf tegelyk. voorts een serie van vyf langwerpige boekjes waarin aan americaanse superhelden als thor, vorm werd gegeven op zo'n europese manier dat het wat belachelyk oogde. jammer dat er nergens de pryzen by stonden, dit kon erg duur zyn maar net zo lief spotgoedkoop...
     eêr vannacht droomden-ik dat ik op stap was met clem burke en met nog andere groepsleden van blondie, van de ene nachtclub naar de andere wandelend en aldoor plezier makend, denkend:"wie had dit nu ooit durven dromen; dat ik, op een dag als deze, nog zou rondhangen met myn àllergrootste stel tiener-idolen, en dan nog wel op zo'n alledaagse, dwz op zo'n ontspannen manier bovendien...

Geen opmerkingen: