woensdag 13 maart 2019

dreamer

langs de koptelephoon hoor ik een versie van "me ne quitte pas" maar dan vertolkt door nick cave, die wel het houterige vlaams van brel hanteert, vertalend naar "waarom vlucht je weg"; hoewel ik in het ware leven zowel specifiek dàt liedje van brel àls de dweep-status rond de cave van heden maar niks vind, kryg ik er in myn droom wel tranen van in myn ogen, totdat myn broêr jeroen my een schouderklopje komt geven... binnenin het lied grypt er een pseudo-spontane dialoog plaats waartydens de instrumenten eventjes stilvallen, cfr een geënsceneerde repetitie...
    later droom ik dat ik uit myn garagepoort kom en dat aan de overkant van de straat gert jochems daar staat; we kyken mekaâr gedurig aan maar geen van beiden zet een stap of onderneemt een beweging... dan zegt hy:"we all have something in common".
    (ik geloof eigenlyk wel de betekenis van deze droom helemaal te begrypen - maar dàt zyn dan weêr niemands zaken...)

Geen opmerkingen: