maandag 10 juni 2019

uit het schriftje




op een aanplakbiljet in de zoo las ik dit volgende:"waarom sissen slangen, vlak voordat ze hun prooi aanvallen?" genoteerd antwoord:"om hun prooi te verwittigen." -dit is toch een ongelooflyk iets, de slang wil zyn prooi nog een eerlyke kans geven!!...

mollie wilde het woord "journalist" uitspreken, maar was niet voldoende met het woord vertrouwd, en creëerde daarom spontaan een éigen woord, namelyk zei ze:"een archetik".

jezus christus kwam terug tot leven en liep door onze straten en dacht hardop:"myn god - dit is nog érger dan terug van nul moeten beginnen..."

op het stort zag ik een vyftigjarige moeder haar twintigjarige zoon een enkelbed en een kleine bureautafel helpen verslepen, ik dacht:"ik zie wel veel moeders die hun kinderen voorthelpen - maar ik zie niet veel kinderen meer die hun moeder voorthelpen."

check de nederlandse auteur a. marja, zie photo hieronder... tydgenoot van achterberg...

objectief in cyfers kan je alleen maar tot de conclusie komen dat de wereld er wel degelyk alsmaar op vooruitgaat. veel oorlog en ziekte en armoede en terreur, maar op wereldschaal alsmaar minder oorlog, minder ziekte, mindere armoede, minder terreur.

aanvulling voor de kempenkrak, over de hoofdstraat van dessel - ah, neen, bewaren voor m'n column voor de streekkrant...

check een bepaalde scène in de film "an american werewolf in london", een scène genaamd "mutant nazi massacre".

ik vroeg aan de friet-chinees hier schuinsover: welke van die honderd snacks is nu de meest populaire? resoluut antwoord: de currieworst.