zondag 30 juli 2023

alternatieve feiten


afdeling "autobiographische asociaties uit de lagere school - met muziek."

1."a far l'amore commincia tu"; tweede leerjaar; hier vanavond die geile zangeres op tv; in contrast met het vooruitzicht op morgen weêr naar die rotschool moete.

2. "lola", the kinks, live versie; eveneens lagere school, doch iets later. een kerel van een hogere klas in een jeansjasje, die dat liedje loopt te zingen op de regenachtige speelkoer, maar die daardoor eigenlyk vreugde brengt.

3. "shaddap your face", joe dolce; zelfde omgeving, zelfde jaar; super-hit, iédereen die dat aan het zingen is.

4. "don't you want me baby", human league; zesde leerjaar; ik zing dat liedje voor, voor een vriend genaamd "de lange", inclusief het instrumentale gedeelte - en hy zegt enthousiast dat ik dat synthesizer-geluid met myn stem zeer goed kan nadoen. wat later vraagt ie me een paar keer om dat nog eens te doen.

5. "woman in love", barbara streisand. kalverliefde, verliefd op een meisje ergens in het dorp; ik beeld my in dat ik, tydens dat liedje, dat meisje zelf ben, die voor de spiegel staat en kleêren past en helemaal passioneel is.

6. "prince charming", adam ant. boenk erop. de totale verlossing. myn broêr die voor my een t-shirt beschildert met adam ant daarop.

3 opmerkingen:

Serge zei

Tof, dat van dat Ant-T-shirt wist ik niet meer.

Vitalski zei

dun zwart penseel op rood

Neef Sam zei

1. Jaa, met die vreselijke trommel. Daar hebben we het veel over gehad. Jij vond dat een geweldig liedje, ik haatte dat owv die trommel. Maar ik was wel jonger in 77, dus zal ik minder oog voor de zangeres gehad hebben.