maandag 31 juli 2023

state of being, 1 aûgustus 2023


halftwaalf savonds... in center-parks... iedereen zonet te bed gegaan... ikzelf onder een deken in de driezit... zo verstandig geweest, deze keer wél myn eigen, smerige, geykte twee slaapkussens meê te brengen; dat zyn een soort van geribbelde, meer dan totaal opgebruikte, goed deukbare, niet té zachte kussens, die ik al 17 jaar àltyd gebruik om te slapen; in spanje had ik die niét meê - en daar heb ik dus acht dagen na mekaâr liggen wakkerliggen...
    het regent zoet, mooie geluiden, regen die neêrvalt op kempen-achtige flora (erpermere is niet écht kempenkrak, i know, better than you; doch deze vegetatie toch wél nog is kempisch... dit is niét reeds de echt limburgse krytgrond - dewelke, éigenlyk, ardeens is...
    nog steeds aan het voortlezen in dat boekje van conan de barbaar, meer specifiek de roman "the year of the dragon" waar ik het gisteren ook reeds over had - ik geloof dat dit de enige echte conan-roman is, de rest zyn kortverhalen, dénk ik.
    jammer dat ik deze onnozel-heerlyke boekjes niet veel vroeger in myn leven mocht hebben ontdekt; bvb op myn achttiende, op myn zolderkamer; daar zou ik deze dingetjes ook doodgraâg hebben verzameld... heden is er nooit verveling, er een overaanbod zynde van àlles; toén echter, was het knokken om een beetje entertainment... je keek naar slechte films op tv - omdat er niks ànders speelde... 
    waarom vind ik dit zo goed, dan? ik, die verder eigenlyk nauwelyks het geduld nog heb om boeken te lezen? waarom toch wel dit?
    

Geen opmerkingen: