maandag 24 juli 2023

state of being, 25 juli 2023


ik had de hele dag voor my, maar rond een uur of twee merkte ik, dat ik in myn computer een paar mapjes moest reorganiseren, de boekhoudkunde niet mogende verzeild geraken in de theaterteksten, en de mailbestanden niet mogende verwisseld met keynote; dus dat moest ik eerst eventjes in orde brengen; ziehier, evenwel: toen ik daarmeê klaar was, ging ik rechtstaan: om in te zien dat het ondertussen weêral halfzes savonds was geworden...
    maar goed - het moést gebeuren.
    doet denken aan jouw huis als je dat moet ontdoen van, in de voorgevel, een aandoening die met zo'n mooie term als "betonrot" wordt aangeduid; je moét dat in orde brengen, je spendeert daar 22.000 euro aan; doch als het klaar is, is er uiterlyk helemaal niks veranderd. ja, dat betonrot is opgelost; maar je auto rydt niet ineens harder, er staat geen high design salontafel in je salon en je hebt met dat geld ook geen vliegtuigreis naar palermo kunnen booken...
    
de aan puin gebombardeerde heilige maagd kathedraal in odessa... en nog altyd is, vind ik, de verontwaardiging van de wereld daarover niet groot genoeg, niet krachtig genoeg... 

Geen opmerkingen: