vrijdag 28 juli 2023

dreamer


geen boeiende dromen; zelfs hing er over al die dromen een lichtjes deprimerende waas; maar voor myzelf toch goed dat ik er eindelyk nog eens een paar heb kunnen noteren... 

ik was tezamen met ernst löw in de bourlaschouwburg, al bleek dit maar een franjeloze, strakke, kale, niet zo grote benedenzaal; "kan je eens spreken zonder micro, kyken of ik je dan nog hoor?" vroeg ik aan ernst. dat testten we uit, maar vooral doordat er muziek speelde, was een micro toch nodig. *** op een vacantie-oord met vele vrienden, bezocht ik dat kleine tydschriftenwinkeltje daar, nog denkend: "een béétje is dit zoals myn typische dromen, deze boekenwinkel is wel veel kleiner dan in myn dromen, maar toch hier ook te veel interessante boekjes, waardoor ik dus opgefokt geraak, omdat ik geen keuze kan maken, zodat dit te lang duurt." de sympathieke winkelier werd vermoedelyk geschaduwd door de kgb, er kwam een zwaar beladen soldaat in een heftig uniform binnen, aan wie ik al myn papieren moest tonen, en rocco kreeg zelfs een soort detecterende antennetjes op zyn hoofd gezet - enorm verdrietig dat hy dit door myn schuld moest meêmaken!... we kochten uiteindelyk twee boekjes, een van die boekjes was een krantje van de kgb; dat mocht die soldaat dus niet zien - maar die was kennelyk weg. we wilden naar de anderen, by het zwembad; maar dan konden we niet door deze overdekte zone want ik was aan het roken ((dàt ik aan het roken was, was helemaal niet opmerkelyk.)) aan het zwembad is het merkwaardig genoeg met tegenzin dat ik ook maar eens een duik neem. een slechte, te heftige duik, niet tof voor rug en schouders. ook jan lampo was in het water. *** ik deed een quiz op school, met een powerpoint, hoewel het vacantie was; de klas was rumoerig. "wie de quiz niet wil doen, mag naar het lokaal hiernaast." iets meer dan de helft van de leerlingen maakten zich uit de voeten.*** we fietsten, komende van het zuid, door de kloosterstraat, philip osier voorop. we moesten naar twee winkels toe, toén wist ik welke winkels maar inmiddels vergeten...
    (het valt my nu op dat als ik in myn dromen door antwerpen reis, dat ik dan byna altyd van zuid naar noord ga...)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je gaat van zuid naar het Noorden, om aldaar weer ' wakker te worden '. 🌹

Vitalski zei

ah ja?