zaterdag 30 september 2023

state of being, 30 september 2023


alwéér niet kunnen herlezen en corrigeren... in één gooi erop, met alle spelfouten vandien...

zeer slecht geslapen. wel degelyk door tobben. wat ik van myzelf zeer kinderachtig vind. omdat myn leven, tussen alpha en omega, toch op alle gebieden te frivool is om zo'n fronsingen te verantwoorden. doe eens sportief en shut-up.
    smorgens vroeg op, speciaal voor die vergadering, die me uit myn slaap had gehouden. in het hartje van de diamantwyk. de "rijfstraat" - hoe typisch. terwyl je hierzo, in de seefhoek, letterlyk "de zuinigheidsstraat" en "de examenstraat" moet trotseren.
    zoals meestal, werd de soep niet zo heet gegeten. ook niet lauw, dus wél heet, maar dit is nu eenmaal showbizz. horeca. brouwerkosten. ego. euro.
    als ik het allemaal becyfer, zie je dat ik nooit iéts verdien; maar als ik de stroom bezie waarbovenop ik dryf, zie je toch wél alleen maar weelde; zeer vreemd... enorm veel geld dat binnenkomt - en aldoor àl dat geld dat weêr buitenvliegt...
    dan weêr thuis, doodop, toch weêr aan het werk. de affiche voor tseef leeft, de affiche voor de komende dinsdagclub, de logistiek voor de revue aanstaande zondag, in dessel, én die voor de revue van aanstaande vrydag, sint-niklaas. ik ben dus letterlyk bezig met vier totaal verschillende revues door elkaâr. ik ben dus letterlyk bezig met het schedulen van 270 acts. dwz 20 dans-acts, 40 dichters, 30 spoken worders, 80 kleine muziekgroepjes, 50 solisten, et cetera...
    om 17u een powernap.
    om 18u afscheid van myn kinderen, die tot zondagavond laat op musical-kamp zyn vertrokken. dan zelf gaan repeteren aan "het geheim van de stuivenberg". hoewel ik het stuk zelf heb geschreven, begon ik het vandaag pas te begrypen. op een ogenblik zei ik: "ik begin te begrypen waar dit stuk over gaat," en de anderen moesten lachen; maar het kwam niet eens in my op dat er daar iets komisch aan was.
    het erge is alleen dat ik tegelyk inzag, dat je voor dit stuk éigenlyk 2000 uurs zou moeten kunnen repeteren. we zyn vyf acteurs die àldoor onafgebroken alle vyf op scène staan. om dàt echt perféct te krygen - wel, het zou kunnen, maar het is jammer dat ik zelf een rol speel, terwyl ik éigenlyk alleen maar zou willen regisseren...
    misschien eens voorstellen of dat alsnog zou kunnen... myn acteursrol afgeven, om permanent de scène te kunnen zién...
    weêr thuis rond elf uur savonds. een stil huis, alleen luv boven in huis. naast haar gaan liggen, ieder op de eigen laptop.
    snachts die stoofvlees opgewarmd.
    met enige tegenzin éindelyk aan myn schoolvoorbereidingen begonnen - om één uur snachts. een lullig uur om met zoiets bezig te zyn? neen, eigenlyk is dat een goeie moment...
    nu is het halfdrie snachts. deze blog nog - en gedaan...

Geen opmerkingen: