zondag 29 oktober 2023

state of being, 30 october 2023


die verschrikkelyk heftige week zit erop - zeven gigs op zeven dagen tyds, alleen al op de dinsdag had ik natuurlyk drie gigs na mekaâr, dat tikt zéér flink door - echter: de gig van vrydag, een lezing betreffende de schyfster van het monster van frankenstein en hoe die een oude vryster werd, in de bibliotheek van aalst, werd gelukkiglyk op de valreep afgelast, door logistieke omstandigheden... vandaag, zondag, had ik eindelyk een vrye dag - zodat ik, aanstonds, de blue crew kon gaan bystaan in hun werk: in de verdere afbraak van de dinsdagclub op onze voormalige locatie... je kan soms, als je verhuist, melancholisch worden by het aanzien van de leêgte van de kamers die je, noodlottig, achterlaat - doch heden werd ik alleen maar een stevige fierheid gewaar, het is niet anders. wy hadden die plek echt ongelooflyk mooi gemaakt - en tezamen met ons, bleek nu vandaag ook die gehele magie daar verdwenen. op zich jammer, dus daar jubel ik niet om; maar ik bedoel maar, dat door dit contrast, die schoonheid van gisteren en die kale, naargeestige leêgte daar nu vandaag, meer dan ooit helder werd, hoe een schitterend werk myn vrienden hier wel niet geleverd hadden. wat een overgave, wat een passie en wat een resultaat.
    anyway.
    wat hebben jullie eraan...
    inmiddels is er één of andere vacantie aangebroken - de "herfst-vacantie". al heb ik in die term, "herfst-vacantie", nooit zo overdreven veel geloof kunnen projecteren, er is ook geen winter-vacantie en zeker geen lente-vacantie. "halloween" ik bovendien één van de allermeest ondraaglyke, stompzinnige dingen vindend die ooit konden worden uitgevonden... maar: ook zelfs "allerheiligen" vind ik niet kunnen, een dag waarop zogezegd "àlle heiligen en martelaren tezamen worden gevierd"; dat is een inflatie...
    voor de week nu voor de boeg, lezers, heb ik geen enkel optreden aangenomen (behalve de dinsdagclub en de woensdagclub, natuurlyk); doordat ik deze komende dagen moest vryhouden: om intens te finaal-repeteren op het kindertoneelstuk "het geheim van stuivenberg," première niet vandaag doch de maandag daarop...
    op bezoek geweest by myn ouders...
    myn talloze, hard werkende vrienden hard bedankt...
    naar de vierde aflevering gekeken van de serie over van rossem; daar kom ik alles byeen toch zes minuten in voor, myn huid wel enigszins verschilferd maar goed myn haar ligt tàmelyk goed.. jihaa!!...
    

Geen opmerkingen: