maandag 18 februari 2019

state of being, 18 februari 2019



in de namiddag naar de fietsenmaker geweest. er was me voorzegd dat de reparaties aan dit vehikel, een goeie 200 euro zouden kosten; dus vandaar dat het uiteindelyke verdict, van 150 euro, nog aardig meêviel. toch zeker gezien de waslyst van byzondere ingrepen; nieve remblokjes, nieve dynamo, nieve velg én nieve binnenband. maar normaal gezien, als je met zo'n nieve, vers opgelapte fiets weêr buitenkomt, en je begint door te trappen, dan geeft dat, zoals gezegd: normaal gezien, een goed gevoel, een gevoel van goeie vaart - maar dàt ontbrak toch eigenlyk, vandaag. dwz een echte godenfiets zal dit nooit meer worden. gewoon dankbaar zyn dat 'ie niet in mekaâr zakt, en voorts alle andere verwachtingen de kop indrukken - het is zoals myn jeugd zelf, die voor àltyd voorby is, met de bedoeling om nooit meer terug te komen, met geen toverspreuk en voor geen creditcard, slangenbezwering of maaltydcheque.
    vervolgens in de mekanik stripwinkel een vyftal nieve nero-strips gaan halen. daar begin ik helemaal in te komen, in die vertelstyl van sleen. al was ik er nooit een directe fan van, eêr een vertwyfelde sympathisant op afstand. maar nu zien ik er alsmaar meer het crumb-gehalte van in.
    maar hoeveel mensen lezen dit nog? dwz hoeveel mensen lezen vandaag nog nero?
    anderzyds zou je versteld staan van de extreem verregaande wiki-pagina's rond nero... ieder personage, iéder van zyn 200 albums, worden daar gehele bladzyden lang helemaal uitgespit. dat kàn niet het werk zyn van maar één fan...
    rond middernacht naar toon waroux op radio centraal, die me gevraagd had om wat te komen vertellen over willy willy... dat ging me niet zo vlot af, al het was zeker een gezellig samenzyn... onderweg op de fiets de zachte motregen was ook goed in orde...





Geen opmerkingen: