woensdag 20 maart 2019

state of being



ik geef morgen twee lessen. zo maagdelyk... exact op het moment wanneer myn eerste lesvoorbereiding, hier in de werkkamer, achter de rug was, en ik, op één of andere manier, moest zien aan te vangen met de twééde lesvoorbereiding, bekroop my ineens een enorme goesting in een cigaret - merkwaardig voor allen die weten, dat ik nu al een jaar of vyftien, zestien totààl niet meer rook. maar: het is onzin als de anti-tabak-lobbieïsten ons proberen te doen geloven, dat de uitweg, de vluchtheuvel van een cigaret, alleen maar illusoir zou zyn. even je kop door de schouw kunnen steken om, al was het maar voor een halve minuut, de opdringerige realiteit te slim af te zyn - het kàn, ik heb het als gewezen verstokte rook-turk genoeg ervaren... vooral dan nog die enkelvoudige cigaret die ik soms opstak als puber; om halfnegen savonds op myn zolderkamer in vosselaar, nà het huiswerk, voor het televisie-feuilleton in het beneênhuis - dat waren de beste cigaretten van myn leven, om niet te zeggen de mooiste roezen die me ooit werden vergund. dat herinner ik my niet "alsof het gisteren was", maar zelfs alsof het nu gebeurt.
    gelukkig vond ik soelaas in het hoverboard... wel een halfuurlang ben ik, boven in huis, om halftwee snachts, aan het weg en weêr zoefen geweest; beweging en stilstand door mekaâr, drakula--achtig, enorm therapeutisch... een aanrader...
    de dag overdag was overigens erg goed, als een plant van water leef ikzelf van de liefde van myn geweldige twee kindjes... in de tuin gewerkt - in t-shirt bovendien...

Geen opmerkingen: