vrijdag 13 januari 2017

state of being, 13 januari 2016


het komende trimester gaat het zo zyn, zoals vandaag; grasduinen door lectuur, voor het tezamenstellen van deze ofte gene lezing; vandaag rond het onderwerp "gerard reve versus boudewyn büch", de andere keer zal het zyn rond het belangwekkende thema "scandinavië in het oeuvre van william shakespeare". nog een andere keer, maar niet vandaag, zal ik in de namiddag op prospectie moeten naar hetdeze ofte hetgene bejaardentehuis, voor myn mini-reeks "sterren in eigen huis", waarby ik bejaarden in verzorgcentra live on stage interview, en zéér sporadisch mag ik ergens gaan optreden als victor glorieux, tezamen met de jammerklacht.
     kortom, dit is een gezapige agenda, byna aanschurkend tegen het gepensioneerde niets-doen - en toch aldoor bezig. steenryk zal ik eerstdaags niet kunnen hopen te worden - maar wel vermag ik, godlof, telkens nét genoeg byeen te ryven om de maand door te komen...
    ad hoc, wanneer ik dit neêrschryf, is het kwart na elf savonds en toef ik in de driezit in de vandaag netjes opgepoetst woonkamer. de arme mollie heeft zonet haar gehele slaapkamer ondergekotst, alle melk er weêr uit, maar nu, na drie van dergelyke aanvallen, is het weêr rustig in huis. de konynen zitten in de machine-kamer, shelter from the storm.
    het nieuws staat op, maar daar zit veel nonsens tussen... we blyven naar rechts zakken...
    ik eet drie druiventrossen per dag. zolang de voorraad strekt. in de mate van het haalbare eet ik vegetarisch. iets minder thee dan gewoonlyk, wegens anders té vaak moeten gaan plassen. géén serie op netflix aan het volgen (de spoeling des aanbods wordt dun...), normaal gezien geen zware kosten voor de boeg (behalve twee nieve lavabo's, dringend...)
    okay...

1 opmerking:

els c. zei

" A series of unfortunate events " of zeker " Modus "