woensdag 13 februari 2019

state of being, 13 februari 2019



uitzonderlyk genoeg noteer ik deze "state of being", die het is, om halftwee in de namiddag, in de zetel in de woonkamer, met rocco james conan rechts van my, aan zyn computergame, en mollie recht tegenover my, aan haar tekentafel. het schynt vanmiddag moeilyk, lezers, om enigszins in plooi te geraken, om uit myn kamerjas te geraken; het vooruitzicht op een gig vanavond, is daarom geheel onvoorstelbaar - ja, doki: gelukkig gaat het om een holmes-lezing, dwz normaal gezien een piece-of-cake, plus: tegen dàn zal ik wel in m'n harnas zitten.
    ik drink van myn cola zero...
    myn oksels geuren nog naar slaapzweet...
    langs bol.com zonet binnengekomen: het nero-boek van kim duchateau, een exemplaar van het jaren zeventig-eenmanstydschrift van de gewezen vlaamse auteur jan emiel daele; en de "graphic novel" van heinz, door windig & de jong... het zyn slechte tyden, als mensen zichzelf dit soort cadeaus kunnen doen geworden, zelfs op weekdagen - er is geen respect meer...
    de kans wordt alsmaar groter dat ik dit voorjaar nog, ga moeten solliciteren, wellicht dan by de DOVO, dwz de belgische ontmyningsdiensten. myn handen beven soms een klein beetje, maar voor sommige opdrachten is dat naar het schynt juist een voordeel. als het by de gewone DOVO niet lukt, kan ik daarna nog proberen by de zogenaamde "zee- en andere wateren-DOVO", dus om zee-mynen te helpen ontmantelen. ik begryp dat dit voor vele lezers zal overkomen als een zotterny, maar de dood-door-explosie is veel minder erg dan ze ons willen doen geloven; als je ontploft, ga je zo snel dood, dat geen tyd meer hebt om erover na te denken. je kan geen afscheid nemen, maar je kan er ook geen spyt om hebben. voor de mensen die achterblyven, is het erger, maar specifique voor het huis hebben we een levensverzekering; dwz als ik kom te overlyden, en men ziet duidelyk dat het niet om zelfmoord is gegaan, dan is myn eigen deel van het huis automatisch helemaal afbetaald; dan woont myn gezin hier dus aan halve prys. 


    


    

Geen opmerkingen: