woensdag 13 maart 2019

state of being, 13 maart 2019




vandaag was myn eerste schooldag... hy begon als een beproeving: waar ik er de voorbye dagen ronduit steengoed uitzag, was ik vanmorgen met zo'n overdreven knalrode, dikke, pokdalige steekneus wakker geworden, dat ik god zelf een proces wou aandoen. "zo kàn ik niet buitenkomen - dit is gewoon niet eerlyk!!" uiteraard maakten-ik het zelf nog veel erger, door myzelf te beginnen te schminken - maar toen kwam, door een kruising van het lot en het toeval, juist op dàt ogenblik, koningin luv binnen, en die wist my  toch weêr, against all odds, helemaal op te lappen. dus uiteindelyk kon ik toch wél de baan op, als "man van zes miljoen".
    op myn sollicitatie op deze school vorige week, was ik een halfuur te laat gekomen, wegens, op de valreep, op een totaal debiele manier verloren gelopen in de straat van de school zelf; zodat het vandaag van belang was, alleszins goed op tyd te arriveren. helaas: de wynegemse brug over het albertkanaal bleek te zyn afgesloten! waarna het kolossaal moeilyk bleek om een àndere manier te vinden om die wateren, de berezina, zonder kleêrscheuren over te geraken! constant in cirkeltjes, want: uiteraard nergens een aangepaste wegbewyzeringç dus toch wéér, net als vorige week, een halfuur te laat daar aangekomen... onderweg in de auto my wel eens goed uitgeleefd, in extreem hard door-vloeken - "god-ver-mil-jaaaaaaaar!!!!!!" maal zes. dat is wel, lezers, een der grootste verdiensten van onze moderne tyden: dat een mens in zyn auto in het midden van erg druk verkeer, toch zo hard kan krysen en tieren als 'ie wil, zonder iémand daar kwaad meê te berokkenen.
    anyway, op de school zelf was alles goed in orde. wél moest ik twee keer naar de toiletten - om in de spiegel te gaan zien:"ben ik toch niet ineens terug achttien geworden?? heb ik subiet toch geen examen grieks-latyn?? waar ben ik?? WIE BEN IK??"
    normaal gezien, zou ik pas in september zyn beginnen lesgeven, maar onverwacht is er gisteren een leerkracht een soort van gesneuveld, die, aldus, acuut vervangenis behoeft; zodoende gaan ik volgende week donderdag reeds plotseling voor die klassen gaan staan.
    opniéf naar de toiletten, om opniéf in de spiegel te gaan zien; "ben kik nu feitelyk aan het dromen met myn ogen allebei open? ben kik nu ineens terug zeventien geworden, of wat is dat?" neen, myn zoon - het is de realiteit.
   7 uur nederlands, 3 uur engels.
   5 klassen ASO, 3 klassen BSO, 2 klassen TSO. de klassen zelden meer dan zeven leerlingen tegelyk... ik laat myzelf nu maar best helemaal los - om specifiek in deze regio, maar één ding te begeren, namelyk écht, oprécht iets te betekenen voor minstens een pààr van die kinderen. om écht te proberen minstens een pààr van die kinderen écht iets by te brengen.
    voor de rest van deze dag geheel thuis gebleven, goed suf - in de zetel liggende, doordat ik vannacht maar drie uurs geslapen had. eventjes, rond een uur of vier, was ik zelfs in slaap gevallen - maar: ik schrok wakker van de deurbel - charles jarvis - grmmbblllllll grrrrrrrr!!! arrrhhh; teneinde daarnà natuurlyk nooit meer opniéf te kunnen inslapen.
    savonds kwam els crawls eten, iets van de indonesische traiteur...
    


1 opmerking:

Els c. zei

Veel succes lieve vriend! Je gaat dat supergoed doen!! xxx