zaterdag 16 maart 2019

dreamer

ik droomde dat ik op een groot feest was, waar nick cave ook rondliep. een heleboel mensen wilden met hem praten, maar nick cave zelf zocht de hele tyd my op (hoe ydel van me... durf ik dit hier wel noteren...) de droom duurde enorm lang voort, en we hadden dus erg uitgebreide conversaties... voorzichtig probeerde ik hem ook te vertellen dat zyn platen nà  "tender prey" niet meer zo sterk zyn als die daarvoor, en dat hy eigenlyk blixa bargeld moest terugvragen. later geraakte ik hem uit het oog, maar nog later kwam 'ie toch weêr terug en ging het gesprek weêr voort. hy was tamelyk verlegen en byzonder kwetsbaar. hy vergat zyn portefeuille, die ging ik hem nabrengen.
    later zat ik op een klein feeestje by bob v. daar kwam ik terecht na een lange wandeltocht door de lilse bergen. ik had gras op zak, eigenlyk voor myn broêr s, maar draaide er in afwachting zelf een "foute cigaret" van. dat inhaleren was onuitsprekelyk zalig en de roes was fenomenaal. "dit moet ik terug vaker doen." gigantische relax. beetje babbelen. iemand die piano speelde (dat was in werkelykheid rocco in de kamer vlak onder myn slaapkamer...) er was een speelgoed-spider-man, van ongeveer twintig cm hoog, die evenwel langs de vloer en tegen de muren kroop als een écht wezen. wauw! ik dacht: dat komt misschien door die cigaret, dat ik dat nu zo geëxalteerd waarneem...

Geen opmerkingen: