dinsdag 19 maart 2019

state of being, 20 maart 2019







het is halfvier snachts en ik ben helemaal suf gewerkt... al heb ik maar weinig voor mekaâr gekregen - helemaal niks eigenlyk, zelfs... nu hier nog deze nutteloze "state of being", is het laatste offer van den dag...
    myn grootmoeder maakt het niet zo goed, overigens... ze is 94... ze slaapt en ze droomt heel erg veel en dat is het zowat...
    myn kinderen hebben morgen verlof, dwz "facultatieve"... maar: dat verandert niks voor my, ik slaap in de voormiddag en woensdagnamiddag hebben ze àltyd facultatieve...
    eigenlyk ben ik urenlang in myn eigen, zeer uitgebreide bibliotheek op zoek geweest naar boeken waar een veertienjarige iets aan zou kunnen hebben - en ik moet zeggen, dat die vangst enorm triestig is... en dit, terwyl zich deze vraag aan ons opdringt: hoe slécht moeten al die schryvers wel niet zyn, dat ze, om zich verstaanbaar te kunnen maken,  boven de hoofden van veertienjarigen moeten praten? -de té uitzonderlyke intellectuele tiener niet meêgerekend. altyd dezelfde vier of vyf schryvers die écht universeel zyn, die zelfs een kleuter begrypt; een verhaal als "de kranteneter" van jan arends, de latere gedichten van bukowski, de shockerende rechtdoor-gaande simpletons van columns van toon hermans...  ook een paar verrassingen wel: de zeer vlotte, zintuiglyke leesbaarheid van de mémoires van maya detiège byvoorbeeld... en dat stripverhaal van willy linthout over zyn zoon die zelfmoord pleegde...
    oké, tot later, beste bloggers - de viola da gamba's van marin marais hebben my onderhand helemaal "meurrig" gemaakt...
    gelukkig dat ik morgen zolang als ik wil in bed kan blyven liggen!


Geen opmerkingen: